- Szpital spełnia najwyższe standardy komunikacji i obsługi pacjenta – pisze w formularzu oceny juror konkursu, który odwiedził placówkę jako tajemniczy klient. Organizowany w tym roku po raz drugi przez Europejskie Centrum Badań nad Jakością konkurs chce wspierać polski sektor ochrony zdrowia oraz rozwój placówek medycznych poprzez identyfikowanie i promowanie podmiotów dbających o wysoką kulturę obsługi pacjenta.
- 5 Wojskowy Szpital Kliniczny stanowi przykład instytucji medycznej nowej generacji, takiej która rozumie, że skuteczne leczenie to nie tylko zaawansowana technologia i kompetencje kliniczne, ale przede wszystkim relacje, zaufanie i komunikacja - stwierdza ekspert komisji konkursowej - To modelowy przykład placówki, która realnie wpływa na poprawę jakości życia swoich pacjentów poprzez holistyczne i humanistyczne podejście do procesu realizacji świadczeń medycznych.
Po rozmowie z pacjentami i przedstawicielami personelu zwraca uwagę na pozytywne opinie pacjentów dotyczące warunków pobytu i leczenia, kultury obsługi i dostępności świadczeń. Szpital spełnia najwyższe standardy komunikacji i obsługi pacjenta – ocenia..
„Tajemniczy klient” nie miał zastrzeżeń do jakość udzielania informacji i wsparcia w bezpośrednim kontakcie z personelem, juror został pokierowany przez pracowników do odpowiednich pomieszczeń, udzielono mu wszechstronnych wyjaśnień odnośnie obowiązujących w szpitalu procedur i zasad. Zwraca również uwagę na bardzo dobre oznakowanie budynków, aczkolwiek system identyfikacji wizualnej szpitala nie jest w pełni spójny.
To tylko część szczegółowej oceny jaka trafiła w nasze ręce wraz certyfikatem „Lidera Zaufania Pacjentów”. Cieszy także "Wyróżnienie Specjalne Ekspertów, jakie również otrzymaliśmy.
Teraz czas na analizę zarówno pochwał, jak i uwag dotyczących rzeczy, które możemy robić jeszcze lepiej. Zarówno jeżeli chodzi o podejście do pacjentów, jak i pracowników. Będziemy się starać jeszcze bardziej. Tytuł „Lidera Zaufania Pacjentów” zobowiązuje.
– To było miłe i bardzo satysfakcjonujące popołudnie – komentują zgodnie uroczystość wręczenia certyfikatów konkursu przedstawiciele szpitala: Roksana Siewierska-Stachura, pełnomocnik dyr. ds. zarządzania jakością i płk. lek. Marian Król, z-ca dyr. ds. medycznych